Finalpoint - Optiikkahuollon yhteystiedot

 

 

FINALPOINT – OPTIIKKAHUOLTO – HYVIIN NÄKYMIIN

Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p. 040-5123141, jari.pulkkinen@finalpoint.fi

 

ETUSIVU   OHJEITA     TUOTTEET JA PALVELUT

 

 

YHTEYSTIEDOT

 

Tervetuloa Finalpoint optiikkahuollon asiakkaaksi :

 

Toimita huoltoon tuleva kiikari, tähtäin, kaukoputki tai etäisyysmittari matkahuollon tai postin kautta normaalina noutopakettina tai sovi erikseen muu toimitustapa. Lähetyspaikkoina voi käyttää myös asiamiespisteitä R-Kioskeja sekä K-Kauppoja, joissa voi valita Matkahuollon tai Postin pakettilähetyksen. Takuuhuolloista tulee sopia aina etukäteen ensisijaisesti myyjän/maahantuojan kanssa, yleensä ehtona on alkuperäinen kuitti ostosta. Finalpoint suorittaa myös takuuhuoltoja ja korjauksia eri merkeille, mutta vain myyjän/maahantuojan/valmistajan antaman luvan ja ohjeen mukaan. 

 

Paketin päälle aina lähettäjän ja vastaanottajan yhteystiedot matkapuhelinnumeroilla ja/tai sähköpostiosoitteella. Älä lähetä arvokasta tuotetta pelkässä alkuperäislaatikossa vaan paketoi se kääreellä peittoon. Toimituspaketin sisään tulee laittaa aina omat yhteystiedot, matkapuhelinpuhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä lisäksi halutut toimenpiteet, havaitut viat, kaikki rikkoontuneet tai irronneet osat, jne... Jos unohdat vastaanottajan puhelinnumeron tai asiamies ei sitä kirjaa, voi paketti kääntyä takaisin lähettäjälle, ennen paperista noutoilmoitusta vastaanottajalle. Tähtäimiin ei mielellään jalkoja eikä renkaita mukaan, ne joudutaan huollon ja kalibroinnin aikana useimmiten poistamaan. Kaukoputken huolto vaatii aina itse kaukoputken ja okulaarin toimittamisen. Okulaari on usein putkikohtainen, joten okulaarin puhdistus vaatii myös kaukoputken toimittamisen, jotta se voidaan testata.

 

OSOITE : Finalpoint Ky, Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.040-5123141/jari.pulkkinen@finalpoint.fi.

MUISTA : LÄHETTÄJÄN YHTEYSTIEDOT, MATKAPUHELINNUMERO TIEDOT JA TOIVEET

 

Muista, lähettäjän sekä vastaanottajan osoite, matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite pakettiin ja asiamiehen tulisi ne syöttää kokonaisuudessaan tietojärjestelmään. Toimitus mieluiten ns. noudettavana lähipakettina Matkahuollon tai Postin kautta, jolloin se tulee lähimmälle asiamiehelle automaattisesti lähimpään vapaaseen hyllyyn tai lokeroon.

Palautus tehdään yleensä Postin postiennakkopakettina tai Matkahuollon Bussiennakolla, eli lunastuspakettina. Bussiennakko- ja Postiennakkopakettien noutopisteitä on merkittävästi vähemmän kuin normaalipaketeilla.

 

Netistä voit seurata pakettia kuitissa olevalla seurantatunnuksella.

Ei mielellään pakettien perille toimituksia, joutuu muuten odottelemaan, jopa 4h per toimitus.

Väärät tiedot tarkoittavat, ettei paketin noudosta saa lainkaan ilmoitusta.

Yhä useammin saapuu paketti, jossa ei ole mitään lähettäjän yhteystietoja, tai lähettäjäksi on merkitty vain asiamiehen nimi, eikä paketin sisällä mitään mitä tuotteelle haluasi tehtävän. Hankalaa löytää asiakas tai soittaa tai tehdä mitään tuotteelle.

 

Poikkeustilan aikaan, ei suositella paikanpäälle tulemista. Palautamme paketti normaalisti Postin tai Matkahuollon Lunastuspaikat eivät välttämättä ole samoja kuin lähipakettijakelun pisteet.

 

TAKUUHUOLLOT :

 

Muutos 2021 alkaen : Finalpoint Ky on toiminut 2016 lähtien valtuutettuna Normark Suomi Oy maahantuomien optisten tuotteiden takuuhuoltopisteenä. Normark Suomi Oy on luopunut kokonaan metsästys- ja optiikkatuotteista, kuten tuotemerkeistä Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne.. joten myös tuotteiden takuuhuollot päättyivät Normark Suomi Oy osalta. Luonnollisesti Finalpoint Ky huoltaa, korjaa ja testaa normaalivelotuksin myös Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne… tuotteita jatkossakin. Ota siis ensisijaisesti yhteyttä myyjään ja/tai maahantuojaan takuuhuolloissa. Jatkossa Bushnell tuotteita maahantuo Oy HW-Company Ltd.

 

DocterNoblex osalta takuuhuollosta on syytä sopia etukäteen myyjän ja maahantuojan Ky Magnus Paul Kb P. 09-650900 kanssa aina tapauskohtaisesti, koska maahantuojia on ollut vuosien varrella useita. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

Burris merkkien osalta takuuhuollot päättyivät laajojen mallisarjojen sekä varaosavaraston pyörittämisen mahdottomuuteen keväällä 2019. Joten yhteys myyjään/maahantuojaa takuuhuolloissa. Muuten huolletaan myös Burris tuotteita.

 

Muiden merkkien takuuhuoltojen osalta yhteys aina myyjään ja sitä kautta maahantuojaan, joka antaa mahdollisen takuuhuoltoluvan tapauskohtaisesti. Monia tuotteita tilataan nettikaupoista, joten paikallinen myyjä tai maahantuoja ei ole vastuussa kaikista tuotteista. Säilytä siis osto ja/tai takuukuitti ja ole yhteydessä ensisijaisesti myyjää. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

 

TÄRKEÄT TIEDOT :

 

Tärkeitä tietoja ovat haluttu käyttömatka parallax tarkennukselle esim. 10m, 15m, 25m, 50m tai 100m. Tehtaalla tähtäimet säädetään useimmiten 100m ruutiaseille, jolloin käyttöalue on n. 65-200m, joten ilma-aseisiin ja pienoiskivääriin tähtäimen parallax joudutaan useimmiten säätämään erikseen huollossa.

Tähtäimien optiikan mukaan parallax tarkennuksen käytettävyys vaihtelee. Joitakin voi käyttää 50-200m matkalla, samalla 100m säädöllä. Ilma-aseen tähtäimen matkasäätö asetetaan yleiskäytössä 15m, jolloin käytettävyys n. 10-25m. Ilmahirven kilpakäytössä parallax säädetään kiinteäsäätöisissä tarkasti 10m, jolloin käyttöalue on vain 9-11m ja tähtäimissä, joissa matkasäätö laitetaan asteikko alkamaan n. 9m kohdalta. Käytettävyys alue pienenee mitä lyhemmälle matkalle parallax on säädetty. Tarkennus muuttuu jopa metristä, varsinkin säädettynä 10m matkalle esim. ilmahirveen.

Perushuoltoon menee yleensä n. 1 vrk. Uudet kaasut laitetaan sisään aina avaamisen jälkeen, estämään huurtumista. Kaikissa ei ole kuitenkaan kaasutäytön porttia tai rakenteen takia tiiviys ei ole riittävä kaasun pysymiseen pitkiä aikoja tähtäimen sisällä.

 

Ennakkopisteiden osalta tulee tietää matka, ennakot, käytetty suurennos ja pisteiden koko. Piirros hyvä tehdä mukaan. Hiusristikon ja ennakkopisteiden valmistuminen kestää vähintään 1 vrk + tuotteen purkaminen, uudelleen kasaus ja säätäminen

 

Valopistetähtäinten tyyppivikoja ovat kontaktiviat elektroniikassa ja kytkimissä sekä valokuidun tai ristikon rikkoontuminen. Valo saattaa toimia sisällä lämpimässä, mutta ei ulkona kylmässä. Myös näkökyky voi aiheuttaa ongelmia havaita punaista tai vihreää pistettä pyöreänä pallona.

 

Paketoi lähetys hyvin

Palautamme tuotteet normaalisti Matkahuollon bussiennakolla tai Postin postiennakolla tai sovi erikseen noudosta tai muusta toimituksesta sekä laskutuksesta.

 

Soitellaan jos lisätietotarpeita tai kysyttävää. Työvaiheet estävät joskus puhelimeen vastaamisen, joten soittelen takaisin. Sähköposteja ehtii harvoin lukea päivisin.

Tapaamiset ja paikallaolo kannattaa varmistaa ja sopia aina etukäteen. Tavoitettavissa parhaiten arkisin klo 8-16 välillä. Varaosia emme toimita lainkaan, vaan korjattava tuote tulee lähettää huoltoon. Merkistä riippumatta jokainen tuotantoerä ja malli on valmistettu pääosin erilaisista osista, edes sarjanumero ei esim. kerro mikä patterikotelon tai tornin korkki sopii ko. tähtäimeen.

 

Tuote pyritään palauttamaan asiakkaalle n. 2-3 viikon sisällä sen saapumisesta. Sesonkiaikaan, kuten syksyllä ja talvella on varauduttava ajoittain pidempiin n. 3-6 viikon toimitusaikoihin. Kiire on huonoin korjaustapa. Korjaamme mieluiten järjestyksessä, yksi kerrallaan ja monta peräkkäin. Paketti avataan yleensä vasta työnalle otettaessa. Työn laajuus ja kesto selviävät pikkuhiljaa työn edessä. Joidenkin varaosien saanti voi kestä jopa yli 6 kk tai vaatii tuotteen tehtaalle lähettämisen. Poikkeusolojen aikaan ei ole normaalia ulkomaan rahtiliikennettä, joten ulkomaan kirje- ja pakettiliikenne on hidasta.

 

 

 

 

© FINALPOINT KY, MÄNNISTÖNKATU 16 B 18, 70500 KUOPIO

puh. 040-5123141 (+358-40-5123141)

jari.pulkkinen@finalpoint.fi

www.finalpoint.fi