FINALPOINT – OPTIIKKAHUOLTO – HYVIIN
NÄKYMIIN Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.
040-5123141, jari.pulkkinen@finalpoint.fi |
||
|
ETUSIVU OHJEITA TUOTTEET JA PALVELUT
YHTEYSTIEDOT
Tervetuloa Finalpoint optiikkahuollon asiakkaaksi : Toimita huoltoon tuleva kiikari,
tähtäin, kaukoputki tai etäisyysmittari Postin tai Matkahuollon kautta
normaalina noudettavana Lähipakettina/Lähellä-Paketti-80 tai sovi erikseen
muu toimitustapa. Lähin asianmies noutopiste on R-Kioski Lönnrotinkatu 70500 Kuopio Älä käytä Matkahuollon Bussipaketti-10
lähetystapaa, koska suurin osa matkahuollon omista pisteistä on suljettu
vuoden alusta, jolloin paketit ohjautuvat jopa yli 26km päähän alihankkijan
halliin. Lähetyspaikkoina voi käyttää myös asiamiespisteitä R-Kioskeja sekä
Kauppoja. Takuuhuolloista tulee sopia aina etukäteen ensisijaisesti myyjän/maahantuojan kanssa, yleensä ehtona on alkuperäinen kuitti ostosta. Finalpoint suorittaa myös takuuhuoltoja ja korjauksia eri merkeille, mutta vain myyjän/maahantuojan/valmistajan antaman luvan ja ohjeen mukaan.
Paketin päälle aina lähettäjän ja
vastaanottajan yhteystiedot matkapuhelinnumeroilla ja/tai
sähköpostiosoitteella. Älä lähetä arvokasta tuotetta pelkässä
alkuperäislaatikossa vaan paketoi se kääreellä peittoon. Toimituspaketin
sisään tulee laittaa aina omat yhteystiedot, matkapuhelinpuhelinnumero ja
sähköpostiosoite sekä lisäksi halutut toimenpiteet, havaitut viat, kaikki
rikkoontuneet tai irronneet osat, jne... Jos unohdat vastaanottajan
puhelinnumeron tai asiamies ei sitä kirjaa, voi paketti kääntyä takaisin
lähettäjälle, ennen paperista noutoilmoitusta vastaanottajalle. Tähtäimiin ei
mielellään jalkoja eikä renkaita mukaan, ne joudutaan huollon ja kalibroinnin
aikana useimmiten poistamaan. Kaukoputken huolto vaatii aina itse
kaukoputken ja okulaarin toimittamisen. Okulaari on usein putkikohtainen,
joten okulaarin puhdistus vaatii myös kaukoputken toimittamisen, jotta se
voidaan testata. OSOITE : Finalpoint
Ky, Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.040-5123141/jari.pulkkinen@finalpoint.fi. MUISTA : LÄHETTÄJÄN JA VASTAANOTTAJAN
YHTEYSTIEDOT JA MATKAPUHELINNUMERO SEKÄ TOIVEESI AUKIOLO : Sopimuksen mukaan ja parhaiten
tavoittaa arkisin klo 8-17 välillä. Paketit liikkuvat normaalisti n. 1-7
arkipäivää per sivu. Viikonloput, pyhät ja lakot vaikuttavat
pakettiliikenteeseen merkittävästi. Palautus tehdään yleensä Postin
postiennakkopakettina tai Matkahuollon Bussiennakolla, eli lunastuspakettina.
Bussiennakko- ja Postiennakkopakettien noutopisteitä on merkittävästi
vähemmän kuin normaalipaketeilla. Netistä voit seurata lähettämääsi
pakettia kuitissa olevalla seurantatunnuksella. Ei mielellään pakettien perille
toimituksia, joutuu muuten odottelemaan, jopa 4h per toimitus. Poikkeustilan aikaan, ei suositella paikanpäälle tulemista. Palautamme paketti normaalisti Postin tai Matkahuollon Lunastuspaikat eivät välttämättä ole samoja kuin lähipakettijakelun pisteet.
TAKUUHUOLLOT :
Muutos 2021 alkaen :
Finalpoint Ky on toiminut 2016 lähtien
valtuutettuna Normark Suomi Oy maahantuomien
optisten tuotteiden takuuhuoltopisteenä. Normark
Suomi Oy on luopunut kokonaan metsästys- ja optiikkatuotteista, kuten
tuotemerkeistä Bushnell, Gamo,
Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne.. joten
myös tuotteiden takuuhuollot päättyivät Normark
Suomi Oy osalta. Luonnollisesti Finalpoint Ky
huoltaa, korjaa ja testaa normaalivelotuksin myös Bushnell,
Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne… tuotteita jatkossakin. Ota siis ensisijaisesti
yhteyttä myyjään ja/tai maahantuojaan takuuhuolloissa. Jatkossa Bushnell tuotteita maahantuo Oy HW-Company Ltd. Docter – Noblex
osalta takuuhuollosta on syytä sopia etukäteen myyjän ja maahantuojan Ky
Magnus Paul Kb P. 09-650900 kanssa aina tapauskohtaisesti, koska maahantuojia
on ollut vuosien varrella useita. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas
tai jälleenmyyjä tai maahantuoja. Burris merkkien osalta takuuhuollot päättyivät
laajojen mallisarjojen sekä varaosavaraston pyörittämisen mahdottomuuteen
keväällä 2019. Joten yhteys myyjään/maahantuojaa takuuhuolloissa. Muuten
huolletaan myös Burris tuotteita. Muiden merkkien takuuhuoltojen osalta
yhteys aina myyjään ja sitä kautta maahantuojaan, joka antaa mahdollisen takuuhuoltoluvan
tapauskohtaisesti. Monia tuotteita tilataan nettikaupoista, joten paikallinen
myyjä tai maahantuoja ei ole vastuussa kaikista tuotteista. Säilytä siis osto
ja/tai takuukuitti ja ole yhteydessä ensisijaisesti myyjää. Tuotteen
lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.
TÄRKEÄT TIEDOT :
Tärkeitä tietoja ovat haluttu käyttömatka parallax tarkennukselle esim. 10m, 15m, 25m, 50m tai 100m. Tehtaalla tähtäimet säädetään useimmiten 100m ruutiaseille, jolloin käyttöalue on n. 65-200m, joten ilma-aseisiin ja pienoiskivääriin tähtäimen parallax joudutaan useimmiten säätämään erikseen huollossa. Tähtäimien optiikan mukaan parallax tarkennuksen käytettävyys vaihtelee. Joitakin voi käyttää 50-200m matkalla, samalla 100m säädöllä. Ilma-aseen tähtäimen matkasäätö asetetaan yleiskäytössä 15m, jolloin käytettävyys n. 10-25m. Ilmahirven kilpakäytössä parallax säädetään kiinteäsäätöisissä tarkasti 10m, jolloin käyttöalue on vain 9-11m ja tähtäimissä, joissa matkasäätö laitetaan asteikko alkamaan n. 9m kohdalta. Käytettävyys alue pienenee mitä lyhemmälle matkalle parallax on säädetty. Tarkennus muuttuu jopa metristä, varsinkin säädettynä 10m matkalle esim. ilmahirveen. Perushuoltoon menee yleensä n. 1 vrk. Uudet kaasut laitetaan sisään aina avaamisen jälkeen, estämään huurtumista. Kaikissa ei ole kuitenkaan kaasutäytön porttia tai rakenteen takia tiiviys ei ole riittävä kaasun pysymiseen pitkiä aikoja tähtäimen sisällä.
Ennakkopisteiden osalta tulee tietää matka, ennakot, käytetty suurennos ja pisteiden koko. Piirros hyvä tehdä mukaan. Hiusristikon ja ennakkopisteiden valmistuminen kestää vähintään 1 vrk + tuotteen purkaminen, uudelleen kasaus ja säätäminen Tapaamiset ja paikallaolo kannattaa
varmistaa ja sopia aina etukäteen. Tavoitettavissa parhaiten arkisin klo
8-17 välillä. Varaosia emme toimita lainkaan, vaan korjattava tuote tulee lähettää huoltoon. Merkistä riippumatta jokainen tuotantoerä ja malli on valmistettu pääosin erilaisista osista, edes sarjanumero ei esim. kerro mikä patterikotelon tai tornin korkki sopii ko. tähtäimeen.
Tuote pyritään palauttamaan asiakkaalle n. 1-3 viikon sisällä sen saapumisesta. Sesonkiaikaan, kuten syksyllä ja talvella on varauduttava ajoittain pidempiin n. 3-6 viikon toimitusaikoihin. Kiire on huonoin korjaustapa. Korjaamme mieluiten järjestyksessä, yksi kerrallaan ja monta peräkkäin. Paketti avataan yleensä vasta työnalle otettaessa. Työn laajuus ja kesto selviävät pikkuhiljaa työn edessä. Joidenkin varaosien saanti voi kestä jopa yli 6 kk tai vaatii tuotteen tehtaalle lähettämisen. Poikkeusolojen aikaan ei ole normaalia ulkomaan rahtiliikennettä, joten ulkomaan kirje- ja pakettiliikenne on hidasta. Soitellaan jos lisätietotarpeita tai
kysyttävää. Työvaiheet estävät joskus puhelimeen vastaamisen, joten soittelen
takaisin. Sähköposteja ehtii harvoin lukea päivisin.
|
|
© FINALPOINT KY, MÄNNISTÖNKATU 16 B 18, 70500 KUOPIO puh. 040-5123141 (+358-40-5123141) jari.pulkkinen@finalpoint.fi |
||