Finalpoint - Optiikkahuollon yhteystiedot

 

 

FINALPOINT – OPTIIKKAHUOLTO – HYVIIN NÄKYMIIN

Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p. 040-5123141, jari.pulkkinen@finalpoint.fi

 

ETUSIVU   OHJEITA     TUOTTEET JA PALVELUT

 

 

YHTEYSTIEDOT

 

Tervetuloa Finalpoint optiikkahuollon asiakkaaksi :

 

Toimita huoltoon tuleva kiikari, tähtäin, kaukoputki tai etäisyysmittari Postin tai Matkahuollon kautta normaalina noudettavana Lähipakettina/Lähellä-Paketti-80 tai sovi erikseen muu toimitustapa. Lähin asianmies noutopiste on R-Kioski Lönnrotinkatu 70500 Kuopio

 

Älä käytä vanhaa Matkahuollon Bussipaketti-10 lähetystapaa, koska suurin osa matkahuollon omista pisteistä on suljettu, jolloin paketit ohjautuvat jopa yli 26km päähän jonkun alihankkijan halliin. Lähetyspaikkoina on suositeltavaa käyttää asiamiespisteitä R-Kioskeja sekä Kauppoja.

 

Takuuhuolloista tulee sopia aina etukäteen ensisijaisesti myyjän/maahantuojan kanssa, yleensä ehtona on alkuperäinen kuitti ostosta. Finalpoint suorittaa myös takuuhuoltoja ja korjauksia eri merkeille, mutta vain myyjän/maahantuojan/valmistajan antaman luvan ja ohjeen mukaan. 

 

Paketin päälle aina lähettäjän ja vastaanottajan yhteystiedot matkapuhelinnumeroilla ja/tai sähköpostiosoitteella. Älä lähetä arvokasta tuotetta pelkässä alkuperäislaatikossa vaan paketoi se kääreellä peittoon. Toimituspaketin sisään tulee laittaa aina omat yhteystiedot, matkapuhelinpuhelinnumero ja sähköpostiosoite sekä lisäksi halutut toimenpiteet, havaitut viat, kaikki rikkoontuneet tai irronneet osat, jne...

 

Jos unohdat vastaanottajan puhelinnumeron tai asiamies ei sitä kirjaa, voi paketti kääntyä takaisin lähettäjälle, ennen paperista noutoilmoitusta vastaanottajalle. Tähtäimiin ei mielellään jalkoja eikä renkaita mukaan, ne joudutaan huollon ja kalibroinnin aikana useimmiten poistamaan.

Kaukoputken huolto vaatii aina itse kaukoputken ja okulaarin toimittamisen. Okulaari on usein putkikohtainen, joten okulaarin puhdistus vaatii myös kaukoputken toimittamisen, jotta se voidaan testata.

 

OSOITE : Finalpoint Ky, Männistönkatu 16 B 18, 70500 Kuopio, p.040-5123141/jari.pulkkinen@finalpoint.fi.

MUISTA : LÄHETTÄJÄN JA VASTAANOTTAJAN YHTEYSTIEDOT JA MATKAPUHELINNUMEROT SEKÄ TOIVEESI

AUKIOLO : Sopimuksen mukaan ja parhaiten tavoittaa arkisin klo 8-17 välillä.

 

Paketit liikkuvat normaalisti n. 1-7 arkipäivää per sivu. Viikonloput, pyhät ja lakot vaikuttavat pakettiliikenteeseen merkittävästi.

 

Palautus tehdään yleensä Postin postiennakkopakettina tai Matkahuollon Bussiennakolla, eli lunastuspakettina. Bussiennakko- ja Postiennakkopakettien noutopisteitä on merkittävästi vähemmän kuin normaalipaketeilla.

 

Netistä voit seurata lähettämääsi pakettia kuitissa olevalla seurantatunnuksella.

Ei mielellään pakettien perille toimituksia, joutuu muuten odottelemaan, jopa 4h per toimitus.

 

Poikkeustilan aikaan, ei suositella paikanpäälle tulemista.

 

TAKUUHUOLLOT :

 

Muutos 2021 alkaen : Finalpoint Ky on toiminut 2016 lähtien valtuutettuna Normark Suomi Oy maahantuomien optisten tuotteiden takuuhuoltopisteenä. Normark Suomi Oy on luopunut kokonaan metsästys- ja optiikkatuotteista, kuten tuotemerkeistä Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne.. joten myös tuotteiden takuuhuollot päättyivät Normark Suomi Oy osalta. Luonnollisesti Finalpoint Ky huoltaa, korjaa ja testaa normaalivelotuksin myös Bushnell, Gamo, Tasco, Wildgame, Schmidt&Bender, jne… tuotteita jatkossakin. Ota siis ensisijaisesti yhteyttä myyjään ja/tai maahantuojaan takuuhuolloissa. Jatkossa Bushnell tuotteita maahantuo Oy HW-Company Ltd.

 

DocterNoblex osalta takuuhuollosta on syytä sopia etukäteen myyjän ja maahantuojan Ky Magnus Paul Kb P. 09-650900 kanssa aina tapauskohtaisesti, koska maahantuojia on ollut vuosien varrella useita. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

Burris merkkien osalta takuuhuollot päättyivät laajojen mallisarjojen sekä varaosavaraston pyörittämisen mahdottomuuteen keväällä 2019. Joten yhteys myyjään/maahantuojaa takuuhuolloissa. Muuten huolletaan myös Burris tuotteita.

 

Muiden merkkien takuuhuoltojen osalta yhteys aina myyjään ja sitä kautta maahantuojaan, joka antaa mahdollisen takuuhuoltoluvan tapauskohtaisesti. Monia tuotteita tilataan nettikaupoista, joten paikallinen myyjä tai maahantuoja ei ole vastuussa kaikista tuotteista. Säilytä siis osto ja/tai takuukuitti ja ole yhteydessä ensisijaisesti myyjää. Tuotteen lähettämiskuluista vastaa asiakas tai jälleenmyyjä tai maahantuoja.

 

 

TÄRKEÄT TIEDOT :

 

Tärkeitä tietoja ovat haluttu käyttömatka parallax tarkennukselle esim. 10m, 15m, 25m, 50m tai 100m. Tehtaalla tähtäimet säädetään useimmiten 100m ruutiaseille, jolloin käyttöalue on n. 65-200m, joten ilma-aseisiin ja pienoiskivääriin tähtäimen parallax joudutaan useimmiten säätämään erikseen huollossa.

Tähtäimien optiikan mukaan parallax tarkennuksen käytettävyys vaihtelee. Joitakin voi käyttää 50-200m matkalla, samalla 100m säädöllä. Ilma-aseen tähtäimen matkasäätö asetetaan yleiskäytössä 15m, jolloin käytettävyys n. 10-25m. Ilmahirven kilpakäytössä parallax säädetään kiinteäsäätöisissä tarkasti 10m, jolloin käyttöalue on vain 9-11m ja tähtäimissä, joissa matkasäätö laitetaan asteikko alkamaan n. 9m kohdalta. Käytettävyys alue pienenee mitä lyhemmälle matkalle parallax on säädetty. Tarkennus muuttuu jopa metristä, varsinkin säädettynä 10m matkalle esim. ilmahirveen.

Perushuoltoon menee yleensä n. 1 vrk. Uudet kaasut laitetaan sisään aina avaamisen jälkeen, estämään huurtumista. Kaikissa ei ole kuitenkaan kaasutäytön porttia tai rakenteen takia tiiviys ei ole riittävä kaasun pysymiseen pitkiä aikoja tähtäimen sisällä.

 

Ennakkopisteiden osalta tulee tietää matka, ennakot, käytetty suurennos ja pisteiden koko. Piirros hyvä tehdä mukaan. Hiusristikon ja ennakkopisteiden valmistuminen kestää vähintään 1 vrk + tuotteen purkaminen, uudelleen kasaus ja säätäminen

 

Tapaamiset ja paikallaolo kannattaa varmistaa ja sopia aina etukäteen.

Tavoitettavissa parhaiten arkisin klo 8-17 välillä.

 

Varaosia emme toimita lainkaan, vaan korjattava tuote tulee lähettää huoltoon. Merkistä riippumatta jokainen tuotantoerä ja malli on valmistettu pääosin erilaisista osista, edes sarjanumero ei esim. kerro mikä patterikotelon tai tornin korkki sopii ko. tähtäimeen.

 

Tuote pyritään palauttamaan asiakkaalle n. 1-3 viikon sisällä sen saapumisesta. Sesonkiaikaan, kuten syksyllä ja talvella on varauduttava ajoittain pidempiin n. 3-6 viikon toimitusaikoihin. Kiire on huonoin korjaustapa. Korjaamme mieluiten järjestyksessä, yksi kerrallaan ja monta peräkkäin. Paketti avataan yleensä vasta työnalle otettaessa. Työn laajuus ja kesto selviävät pikkuhiljaa työn edessä. Joidenkin varaosien saanti voi kestä jopa yli 6 kk tai vaatii tuotteen tehtaalle lähettämisen. Poikkeusolojen aikaan ei ole normaalia ulkomaan rahtiliikennettä, joten ulkomaan kirje- ja pakettiliikenne on hidasta.

 

Soitellaan jos lisätietotarpeita tai kysyttävää. Työvaiheet estävät joskus puhelimeen vastaamisen, joten soittelen takaisin. Sähköposteja ehtii harvoin lukea päivisin.

 

 

 

 

© FINALPOINT KY, MÄNNISTÖNKATU 16 B 18, 70500 KUOPIO

puh. 040-5123141 (+358-40-5123141)

jari.pulkkinen@finalpoint.fi

www.finalpoint.fi